12 de gener del 2013

Converses amb el Quim (33)

Fer tard
Quim: -¿Qui m'ajuda?
Mama (al papa): -¿Tu pots?
Papa: -No, vaig tard. T'ajuda la mama, Quim.
Quim: -El papa és salat.
Mama: -Ha, ha! No es diu "és salat", es diu "fa salat".
Quim: -¿I es pot fer dolç?



Suficiència
El Quim parla amb el seu pare del sistema d'avaluació de l'escola.
Quim: -Quan ho fem bé, la Dolors ens posa una cara contenta. I quan ho fem malament, una cara trista. I a vegades també posa "Bé" o "Molt bé".
Papa: -I a tu, ¿què és el que més et posa?
Quim (amb suficiència): -Evidentment, cares contentes.


El llum
-Ja estic tipa que aquest llum no funcioni.
-És que el papa és un mandril i mai l'arregla!


Escoltant un CD de David Bowie
-Carai, si que canten bé el David Bowie i els seus amics!


Com més cosins...
El Quim juga amb la seva cosina, que té la mateixa edat, a l'habitació d'ella. Vaig a controlar què fan, i el Quim em posa en antecedents.
Quim: -Mama, mira, jo era un policia i la Meritxell era normal, i ens hem casat.
Mama: -Ah, bé.
Quim: -Però de broma, ¿eh?
Mama: -Ja ho sé, home.
Quim: -I ara, Meritxell, ens hem de fer un petó als morros.
Meritxell: -Nooooo!!!
Quim: -Però és el que fan els que es casen!!

Jugant amb la Meritxell
Quim: -¿I què puc menjar?
Meritxell: -Eeeeh... Pots demanar sugus, carn arrebossada amb quètxup o piruleta.

Sugus
-Primer em vull menjar el sugu.
-Quim, no es diu el sugu, es diu el sugus: un sugus, dos sugus. Mira l'embolcall. ¿Ho veus? Diu sugus.
-M'és igual, jo vull dir sugu.