21 de setembre del 2011

Converses amb el Quim (XVI)

Honestedat
-Coi, Quim! ¡¿¡¿Es pot saber per què tornes a anar descalç?!?!
-És que em pensava que no m'havies vist...


Calçotets
Quim: -Ai, m'ha caigut el... ha, ha, ha!
Mama: -¿Per què rius?
Quim: -Perquè anava a dir "el barrufet"! Però no és el barrufet, és el calçotet!


La samarreta del Barça
Mama: -No m'havia fixat que a la màniga hi ha lletres! ¿Què hi diu? "Més que un club".
Quim: -Això vol dir que són dos clubs!


Traduttore, traditore!
-Mama, ¿"el templo maldito" vol dir "el temple mal dit"?


Qüestió de comoditat
-Mama, ¿em portes aigua, si us plau?
-Quina barra! Vés-hi tu, a buscar-ne!
-És que si hi vaig jo em perdo un tros de la pel·lícula!!


¿Qui és l'amo?
Quim: -Papa, ¿em poses aigua, si us plau?
Papa: -I tant. ¿Què es diu?
Quim: -Gràcies.
Papa: -Gràcies, oh pare estimat.
Quim: -:-)
Mama: -Gràcies, gran amo.
Quim: -Amo, no! El papa no té cap gos i tu tampoc!


Llimar-se
-Mama, aquest matí m'he llimat les ungles.
-¿Ah, sí?
-Sí. Però amb una llimona no, ¿eh?


La definició de canapè
Mama: -Sembla que a la Laura li agrada aquest parc, ¿oi? Que bé que el papa l'hagi muntat!
Quim: -Sí! ¿Saps, mama? Era sota el llit, que es pot aixecar, com un tresor!


El DNI
Quim: -Mama, ¿què és el DNI?
Mama: -Aquella targeta on posa com et dius, i hi ha la teva foto... Com la que duc a la cartera.
Quim: -¿Si dic "¿Com et deenaís?" vol dir "¿Com et dius?"?


Santa Rita
-Mama, aquesta botiga es diu Santa Rita.
-Sí. ¿Saps què diuen, en castellà?
-¿Què diuen?
-Santa Rita, Rita, Rita, lo que se da no se quita.
(Amb total indiferència): -Doncs quina tonteria.


Semblances bilingües
Mama: -¿Saps què m'ha dit, la mama de l'Unai?
Quim: -¿Què t'ha dit?
Mama: -Que tu i la Laura us assembleu molt.
Quim: -¿Però t'ho ha dit en català o en castellà?
Mama: -Doncs... en castellà.
Quim: -Llavors t'ha dit: "El Quim y la Laura se asemblan mucho".


Marit i...
-Mama, ¿què era un marit?
-El papa és el meu marit, perquè estem casats.
-¿I tu ets la seva marida?