11 d’abril del 2013

Converses amb la Laura (4)

Un, dos, tres
La Laura arrenglera tres ninots i em diu:
-Mama, mia: un, do, tes! [=Mama, mira! Un, dos, tres!]
-Molt bé, Laura! I si hi poso també el cargol, quants n'hi ha?
La Laura em mira i diu, resoluta:
-Tes i cagol! [=Tres, i el cargol!]

Dutxar-se
La Laura treu el cap pel lavabo, i veu com em començo a despullar.
-Mama, ¿a dutxar?
-Sí, Laura, ara em dutxaré.
-¿A cul a vuva?
-El cul i la vulva també, sí!

Explicacions
Deixo la  Laura a taula amb un got de plàstic que té tot just un dit d'aigua. Vaig a la cuina a acabar de servir el dinar. La Laura entra al moment i em demana:
-Mama, valló!
-¿Un tovalló? ¿Per què el vols?
-Aba xap! [=L'aigua ha fet: xap!]

Xocolata
-Digues xo-co-la-ta.
-Coxolata!
-Xo-co-la-ta.
-Coxolata!

L'Aquàrium
-Laura, ¿t'agradaria anar un dia a L'Aquàrium a veure peixos?
-Txola, no! Ha, ha! [=Sola, no!]

El color de la caputxa
-I tothom li deia Caputxeta Vermella. ¿I saps per què? ¿Saps de quin color era la caputxa que duia?
-Vet! [=Verd!]
-No, dona! He dit vermella! De color vermell.
-Mamell.
-Això mateix.

Belluguets
-És que no pareu ni un segon! Em deixeu respirar, si us plau?
-No! Lapilar no!

Tornant cap a casa
-Laura, vine. 
-No.
-Va, anem, si us plau. Hem d'anar a casa a dinar.
-No.
-Escolta, hem de marxar, va.
-No.
-Un dia me n'atiparé i marxaré, i et quedaràs sola! Ja n'estic tipa, sempre igual!
-É boma! [=És una broma!] -i es fum a riure!

La cançó de la iaia Montse
-Catxó iaia Motxe.
-¿La cançó de la iaia Montse, vols?
-Txi.
-¿I quina és?
I se la inventa:
-#Catxó iaia Montxe, / li-lu, li-lu, li-lu. / Catxó iaia Motxe, / li-lu, li-lu, li-lu.#  Ha, ha, ha!